Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Adakah ini realiti?

Assalamualaikum,
Ketika saya menaip entry ini, jam pada laptop menunjukkan pukul 4.07 pagi.
Masih berjaga dan tak dapat tidur.
Mencari bahan dan maklumat apa yang patut untuk kerja saya. Terbaca daripada Facebook seorang teman
BERAPAKAH NILAI HARGA UNTUK KECANTIKAN DAN KESIHATAN ANDA??ANDA MAMPU MEMBELI GADGETS YANG PALING LATEST TAK KIRA BERAPA RIBU SEKALIPUN..ANDA MAMPU MEMBELI BEG JENAMA LV,GUCCI,PRADA..MAMPU MEMBELI PAKAIAN JENAMA BRANDED..TAPI PERNAHKAH ANDA TERPIKIR JIKA ANDA KELUAR KE SHOPPING MALL TERUTAMA YANG HIGH CLASS SEPERTI KLCC,PAVILLION DENGAN GADGETS,PAKAIAN DAN BEG BRANDED TETAPI BENTUK BADAN ANDA TOTALLY OUT..DENGAN PAYUDARA BESAR TETAPI MELENDUT,SPARE TYRE DI PERUT SANA SINI,PUNGGUNG YANG JATUH!!ANDA MENJADI PERHATIAN UMUM??YE,TETAPI MEREKA BUKAN MELIHAT KEPADA KEMEWAHAN HARTA BENDA ANDA,TETAPI MENYEMBUNYIKAN SENYUM TERHADAP BENTUK BADAN ANDA..

ALANGKAH BAIKNYE JIKA ANDA MEMAKAI BARANGAN BRANDED DAN MEMPUNYAI BENTUK BADAN YANG MANTAP,SOLID DAN SEMPURNA..BAHKAN TANPA BARANGAN BRANDED ITU SEKALIPUN ANDA MAMPU MENJADI PERHATIAN UMUM..

Adakah ini realiti? sebab saya memang seorang yang tak de gadget mahal dan tak de handbag mahal-mahal. Paling mahal pun dalam RM200... tu pun sudah lama beli.
Buat masa ini memang tak de minat lagi nak beli barangan branded.

Dalam saya cari maklumat. Saya terjumpa gambar dibawah ini. Saya rasa sesuai sangat dengan cerita yang sedang berlegar-legar diminda ni. Tak sabar-sabar nak taip.

Ada 3 fasa perubahan kan pada gambar diatas. Saya tahu, tak semua wanita mengalami masalah seperti ini.:)

Tapi saya adalah salah seorang  yang mengalami masalah seperti ini.
Sebelum kahwin, sebelum mengandung, jaga badan. Makan sikit, makan tak ikut nafsu. Sebab takut baju tak muat.
Nak pakai baju cantik-cantik

Tapi bila dah pregnant, masa tu selera saya dah jadi selera rimau. Semua benda nak makan. Dan makan pun, makan macam-macam tiap masa pun asyik makan. Kejap kunyah itu kejap kunyah ini.
Sedar tak sedar. Masa last trimester, berat naik sampai 85kg. Hahaha. Daripada 35kg tu . Nasib baik tak de apa-apa. 3 kali minum air gula yang super duper manis. Sampai berpinar mata dia punya tahap kemanisan tu. Tapi Alhamdulillah, bebas daripada diabetes. Syukur sesangat.

Khalis masa tu dalam perut pun tak de apa-apa masalah. Berat dia pun tak berat tau. Walaupun maknya besar. Hahaha. Berat Khalis dalam 2.8kg sahaja.

Lepas bersalin saya memang tak ambil berat langsung pada diri sendiri. Tak berbengkung tak barut perut. tak pakai apa-apa pun. Lagi-lagi sebab saya berpantang sendiri. Tak tahu pun permasalah itu ini. Nak  menyesal pun dah tak guna. Sebab dah berlalu jadi apa yang perlu saya lakukan sekarang. Adalah cuba perbaiki apa yang sepatutnya dibaiki.

Lepas bersalin berat turun jadi 78kg. kemudian beberapa bulan lepas tu turun jadi 65kg. Disebabkan terlalu sibuk jaga rumah tangga. Terlalu sibuk untuk berikan yang terbaik buat Khalis. Sedar tak sedar. Rupanya berat saya dah naik hampir 80kg. Tapi saya tak sedar diri. Tambah pula saya masa tu memang pakai korset yang warna hitam tu. Tapi, saya pakai on off sebab sangat lah tidak selesa. badan gatal-gatal, berbirat-birat dan berparut-parut habis perut ni.

Langsung tak de semangat nak kuruskan badan. Sehinggalah kenal Dx Lingerie. semangat saya untuk kurus dan dapatkan balik bentuk badan asal membuak-buak. Dengan Dx Lingerie. Bukan setakat pakai sahaja sebenarnya. Tapi saya lagi bersemangat untuk cepatkan proses untuk kurus. Nak jaga pemakanan. Dan sudah tentu dengan Dx Lingerie. Saya lebih confident bila keluar rumah.

Kalau dah 3 tahun bina badan. Tak mungkin akan kurus dalam masa 3 hari bukan. Jadi bila pakai Dx Lingerie. sekurang-kurangnya bila keluar rumah tidak lah bahagian yang benjol-benjol tu bila kita berjalan bergegar-gegar, bergerak sana sini . Kalau pakai Dx Lingerie. Semuanya menjadi kemas. dan yang paling penting SELESA. SANGAT SELESA. sebab Dx Lingerie adalah kain cotton.

Masa awal-awal saya diperkenalkan dengan Dx lingerie. saya pun tidak percaya. sekali saya cuba pakai. Memang selesa. dan tidak ada rasa melekit-melekit. gatal-gatal atau berbirat-birat seperti sebelum ini.

Bagi anda yang ada masalah seperti saya ini. Ambillah langkah awal. Jangan tunggu lama-lama. Sebab badan kita ni nak pakai lama. kegemukan sebenarnya mengundang pelbagai masalah kesihatan. Masa badan saya cecah 80kg hari tu. Lutut memang selalu sakit. dan dada bahagian kiri selalu rasa perit tau. Itu yang buatkan saya tersedar. Kalau dulu kerap rasa sakit dada. tapi sekarang dah makin berkurang. Yang peristiwa saya tak sihat hari tu sebenarnya adalah serangan yang agak teruk berbanding sebelum ini. Saya tahu ini sebenarnya berpunca daripada saya tidak menjaga badan sendiri dan tak jaga kesihatan sebelum ini.

Sayang diri sendiri sebelum saya orang lain. Kerana kalau kita sayang diri sendiri orang disekeliling pun akan sayangkan pada kita. Itu yang saya selalu cakap pada diri saya. dan sudah tentulah saya sayangkan Khalis. hehe.


PADA ANDA YANG BERMINAT UNTUK MERASAI PENGALAMAN MEMAKAI DX LINGERIE INI.

BOLEH CALL SAYA DI ✆ 0148240118
ANDA PASTI TIDAK AKAN KECEWA WALAUPUN DENGAN HANYA MENCUBA PAKAI UNTUK 1-2JAM SAHAJA.
ANDA BOLEH RASA DAN LIHAT SETIAP SUDUT BADAN ANDA DI BENTUK SEMULA.
LEMAK-LEMAK YANG MENGGELEBER DISOROKKAN, DIKUNCI DAN DIALIH KE TEMPAT YANG SEPATUTNYA. 
ANDA BOLEH LIHAT PERUBAHAN YANG SERTA MERTA IBARATKAN SILAP MATA GITU.
AMBIL TINDAKAN SEKARANG UNTUK HUBUNGI SAYA.:)
SAYA JUGA AKAN BAGI TIPS UNTUK ANDA MACAM MANA CARA UNTUK TURUN BERAT DALAM MASA 10 HARI.
APA YANG PENTING ADALAH KEINGINAN DAN USAHA UNTUK BERUBAH.

0 Comment (s):

Post a Comment

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™