Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

My Home Office

Bekerja daripada rumah pun perlukan satu tempat khas, supaya kita lebih selesa untuk bekerja. Ini adalah home office saya. Simple sahaja, tapi agak selesa. Alhamdulillah, dulu hanya pakai kotak, kemudian meja jepun, dan hari ini dapat sebuah meja. Kira satu peningkatan daripada peringkat ke peringkat. Alhamdulillah syukur sangat.

Kalau dulu design duduk di lantai. sampai kematu punggung dan naik kematu pada buku lali.Sekarang dah ada meja ok lah kan.. hehe sebenarnya dah lebih setahun pun guna meja ni. wink2...

hehehe gigih untuk mencari warna putih. Tapi sesetengah barang tu tak de warna putih. Redha jelah dengan apa warna yang ada. Sekarang ni tengah mengumpul untuk beli printer pulak. Mudah-mudahan termakbul lah hasrat dihati nak memiliki sebuah printer.

Ini adalah printer idaman hati. Hehehe.. PIXMA MG3170 warna putih. tengok kat internet harganya sekitar RM299. Perlu menabung dengan gigih untuk memilikinya. Aamiin. Sebenarnya dari dulu memang cari printer warna putih. Tapi agak sukar nak dapat . Kalau pergi kedai pun ada warna hitam. Nak dijadikan cerita terpandang gambar kat facebook Kak Lieya Latif. lalu terjatuh cinta sudah dengan printer ini. Tapi simpan dulu anganan ku. Sebab banyak benda nak setelkan terlebih dahulu.

Walau dah ada home office sekarang tapi saya masih berangan nak design yang lebih selesa dan kemas lagi. Manusiakan mana puas lagi tak dapat yang dia rasa terbaik. Kwang-kwang. Insyaalah nak dapat sesuatu kita perlu berusaha kearah itu lah kan.
Kalau tak dapat serta merta . Insyaallah pasti akan dapat suatu hari nanti.

 Saya paling suka design ini.. suka..suka..suka.. terlalu suka.. Wallpaper dalam rose cuma warna biru perlu ditukar kepada warna putih. dan siap buat kerja. Tutup pintu. Kemas sungguh. fuuh.. aamiin.. mudah-mudahan dapatlah saya merasa home office macam ni.

Design ini juga mendapat tempat dihati. Cuma warna kuning tu perlu ditukar dengan warna pink atau putih keseluruhan. Pasti lebih menarik. Hari-hari bersemangat nak buat kerja kan. Melekat je kat meja kerja.

Ini sangat kemas. Lepas dah guna boleh tutup. Jadi kalau orang datang rumah. Orang tak tahu pun ada home oficekan. Ruangan untuk letak buku dan file pun tersusun dengan rapi. Saya suka.. saya suka...

Ini pun saya sangat suka, nampak kemas dan padat. Saya sebenarnya seorang yang tak suka bekerja dalam ruang yang luas. Saya suka yang ngam-ngam je dengan saya . Rasa macam padat dan lengkap je. Kalau luas sangat rasa kosong.

 Ruang ni kecil, tapi bagi saya nampak cukup lengkap untuk dijadikan tempat bekerja. Saya kerja pakai laptop jadi ruang yang besar tidak diperlukan sangat. Mungkin ruangan tambahan perlu untuk saya susun buku-buku kegemaran dan juga files. Supaya lebih mudah untuk dicapai.

Cerita pasal home office ni. Bagi saya kerja di rumah sebenarnya memang memerlukan fizikal, mental dan psikologi yang sangat kuat. Sokongan orang disekeliling juga perlu. Sebab tugas seorang suri rumah ni 24jam tanpa henti. lepas design, sambung masak, bagi makan anak, basuh baju, jemur baju, vacuum lantai, layan anak dan macam-macam lagi. Kalau nak senaraikan memang berjela lah panjang entry ini.

Tapi yang paling seronok. anak besar depan mata. Tu pun tak terasa sangat. Tengok-tengok Khalis dah besar. Masa berlalu dengan sangat cepat.

3 Comment (s):

  1. Akak, gambar home office yang first tu sangatlah awesome! Hehe. Comel sangat2.

    Mesti kalau duduk xmau bangun dah. Hehe

    ReplyDelete
  2. Suka sgt yg last tu. Tkr hijau putih. Wow!
    Waaa bilala nak ada.

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™