Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Selesai update Portfolio

Assalamualaikum..

Dah lama saya tak update portfolio secara keseluruhan. Biasa update sikit-sikit je. Sebabkan hal-hal yang berlaku sebelum-sebelum ini buatkan saya betul-betul tak de mood nak update portfolio..

Tapi bila ada customer yang kekadang nak tahu juga apa design saya yang latest kan.
Jadi saya update secara keseluruhan. Jika berminat nak tengok boleh klik ikut kategori di bawah :
 Bagi yang berminat nak order boleh mula dengan langkah DI SINI.


❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀

Minggu lepas ada kes pasal copycat. Tapi saya tak update pun kat blog. Just update kat FB. Tapi orang yang copycat itu telah pun mendelete blognya selepas saya suruh turunkan apa yang dia ambil  image dan juga coding daripada satu blog yang saya design.

Selama ini, saya selalu dapat email dan juga PM Facebook daripada kawan-kawan blogger yang ini tiru yang itu tiru. Tapi kebanyakkannya yang ala-ala sama macam saya. So saya anggap dia berinspirasi. Selagi tidak meniru 100% tak pe lah. Terima kasih sesangat kerana jadikan saya sebagai inspirasi. Tapi kalau tiru 100% itu ini. Fikir-fikirkan lah, saya buat kerja sengkang mata, Nak siapkan dan nak keluarkan sesuatu idea.

Bila ada pihak yang kurang bertangungjawab datang petik apa yang telah kita tanam dengan susah payah. Saya rasa semua orang pun rasa tak puas hati bukan? Banyak gambar-gambar produk diambil daripada blog saya tanpa minta izin juga. Anda gunakan gambar-gambar saya sebagai salah satu marketing untuk memperkenalkan produk yang anda buat. anda dapat hasil. Tapi pernah tak anda fikir. Macam mana saya buat gambar itu? Tak pernah kan? Memang gambar itu hak milik syarikat. Tapi cara saya mempamerkan itu saya design menggunakan idea dan juga dengan tangan saya. Jadi fikirkanlah.. Lagi pun masing-masing dah besar. Dah tua. Kalau budak-budak boleh lah ditegur. Kekadang bila kita tegur orang tua ni, jawapan nya akan ada macam-macam. Buat pening kepala je. So baik diam je. Semoga Allah buka pintu hati dorang ini. Untuk terfikir " Owh! aku ambil gambar itu daripada blog Whitey Mommy hari tu, aku tak minta pun" semoga anda akan terlintas.

Selalu saya dengar orang akan bagi alasan. Saya google jumpa gambar tu. Saya tak tahu pula hak milik daripada blog awak.

Mai sini saya tunjuk. Tiap kali kita google dia akan tunjuk box macam dibawah ini:

Cuba perhati apa tulisan dalam yang saya buat kotak putih tu?
"image may be subject to copyright"

awal-awal lagi dah google dah inform kat situ. Lagi-lagi bila masuk ke dalam blog pemilik blog dah warning tak boleh ambil sebarang gambar daripada blog dia. Tapi anda ambil juga tanpa kebenaran lagi. Tu dikira macam mana tu? Fikirlah sendiri.

0 Comment (s):

Post a Comment

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™