Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Checklist untuk Mommy dan Baby

checklist ni sesuai untuk dijadikan rujukan... tapi kalau nak lebih clear sila download kat blog ni...
hm... aku lambat dapat checklist ni...
aku dapat masa aku search internet masa dalam berpantang...
rasa macam rugi je...
jadi aku nak share la kat blog ni...MyEm0.Com


hospital checklist ni penting...
macam aku dulu tak tahu nak bawa apa pergi hospital...
nasib baik rumah aku dekat je...
maka berangkut2 la hubby aku dari rumah ke hospital...
sebab barang yang aku bawa ada yang tak boleh digunakan masa tinggal kat hospital...
dan kita juga tak tahu berapa lama kita akan tinggal kat hospital...
kalau ada complication masa bersalin terhadap baby atau mummy...
maka terpaksala extend untuk tinggal di hospital...MyEm0.Com


kita kena fokus pada ibu dulu...
jadi checklist untuk berpantang pun perlu ma...
hehe
standby awal2 makanan yang berkhasiat ya...MyEm0.Com


macam barangan baby pulak... huhu aku hari tu tak tahu pulak
yang baby ni cepat besar...
pergh!!! memang banyak aku beli baju kat khalis...
huhu... rasa macam membazir pun ada...
ya la orang nak sambut orang baru...
kira macam excited sangat2...
aku beli baju...20 pasang...
huhu dengan seluar panjag, baju panjang, seluar pendek dan segala2 jenis baju la...
huhu...MyEm0.Com


susu apa yang nak diberikan kepada baby memerlukan perancangan awal...
sebab ini adalah yang paling2 penting untuk baby...
kalau nak bagi susu ibu... apa peralatan yang perlu disediakan..
begitu juga sebaliknya jika bagi susu formula...
perancangan itu penting untuk memastikan baby kita mendapat yang terbaik...MyEm0.Com

huhu bagi mummy2 yang tengah preggy tu...
sekarang dah kena fikir nak pakaikan anak lampin ape...
nak pakaikan pampers ke...
lampin kain ke...
atau yang terbaru cloth diapers...
sabun yang nak guna untuk basuh lampin dan baju baby pun kena spesifikkan...
sebab sabun yang kita duk guna tu tajam untuk kulit baby...
nanti senang dapat ruam...MyEm0.Com

untuk tempat tidur pula...
yang ni kurang penting bagi aku..
sebab khalis kan menyusu badan...
jadi senang bagi aku untuk dia tidur sekali je dengan aku...
tak payah nak bangun2..MyEm0.Com


penjagaan luaran baby juga penting
jadi sediakan secukupnya ya...
hm... macam aku ...aku standbykan satu bakul...
aku letakkan semua barang2 keperluan khalis kat dala satu bakul...
jadi senang nak capai...MyEm0.Com


dari segi kebersihan diri bayi juga penting...
bayi kena mandi dalam tub dia...
jangan sewenang2nya mandikan dekat sink atau dalam bilik air...
bahaya...MyEm0.Com


barang2 untuk travel...
aku tak beli pun... huhu sebab memang aku tahu takkan travel sangat...
since aku decide untuk berhenti kerja dan jaga anak sementara khalis pandai dan kuat sikit...MyEm0.Com


ada barang2 tambahan yang rasa penting...
mengikut situasi masing2 memang kena beli la...
hehe nak dapat baby ni...
semua orang happy dan excited...
checklist ni memang bagus...
aku sungguh rugi tak memilikinya awal2...
hm... insyaallah boleh guna untuk masa hadapan kan?
apabila Allah berikan rezeki untuk dapat anak lagi...MyEm0.Com


* klik pada gambar untuk besarkan...

p/s: persedian awal adalah lebih baik... aku dulu start beli barang baby masa 7bulan kandungan...

4 Comment (s):

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™