Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Mengidam Nak makan Delima!!!

-gambar ni ambil dari En Google... delima kampung (kanan) dan delima bandar (kiri)...

heh! aku tak preggy la...http://emo.huhiho.com

ni cerita masa aku pregnantkan khalis...
aku pernah mengidam nak makan buah delima...
tapi delima kampung...
masa tu aku pregnant 2 bulan...
aku cakap dengan suami aku...
nak makan buah delima kampung...
dia cakap mana nak cari... buah delima kat pasar borong ada la...
aku pun macam ala2 frust pun ada la...
tapi tetap juga nak makan...http://emo.huhiho.com

aku kerja lagi masa tu kat selayang mall...
aku pun ajak la assistant aku...
sapa lagi kalau bukan neeza...
hehe tapi aku konpem...
aku cerita pun dia tak kan tahu...
sebab dia bukannya jenis suka membaca...
balik pada aku ajak dia pergi mydin...
konon2nya nak cari delima kampung kat mydin...
hehe last2 makcik yang kat situ kata susah nak cari...
beli je la yang ada ni...takut nanti kempunan...
aku pun beli... RM6.00 ..mahal tak ingat...tu sebiji ya...diulangi sejibik...
hm...aku makan...tapi tak hilangla rasa mengidam tu...
huhu masa tu rasa macam seksa sangat...
sampai makan tak kenyang...http://emo.huhiho.com

bulan februari 2009...
aku pindah rumah...
kebetulan masa aku dengan suami aku pergi tengok rumah sewa..
tetiba aku terpandang buah ajaib!!!
keke memang ajaib pun...http://emo.huhiho.com
kat rumah sebelah rumah baru aku tu...
ada sepohon pokok delima yang sangat lebat buahnya...
aku pun cakap kat suami aku...
supaya minta beli dengan tuan punya pokok tu...
tapi suami aku malu!!! ceh! menangis la aku apa lagi...http://emo.huhiho.com

siap macam gaduh2 pasal buah delima...
lepas tu aku pergi kerja...
suami aku hantar mesej : abg dah minta buah delima tu...ada kat atas tilam...nanti balik makan ya...
hehe aku dengan suka hati.. terus happy...http://emo.huhiho.com
balik2 rumah itu yang aku cari dulu...
tapi... malang sungguh! rupanya buah delima tu suami aku beli kat pasar borong...
aku kenal la buah delima bandar...
tapi aku makan juga...
dah makan tu masih lagi rasa nak makan buah delima yang kat sebelah rumah...
huhu yang paling malu...
hari2 nak pergi kerja...aku pandang kat pokok tu...
balik kerja pun aku pandang je kat pokok tu...http://emo.huhiho.com
padahal buahnya tak la secantik buah delima bandar ...
tapi aku nak jugak!!!

last2 dapat juga...
suami aku dengan aku cuti masa tu...
tetiba aku dengar suami aku tegur orang...
aku tengok dia bercakap2 dengan pakcik sebelah...
aku biarkan je...
suami aku balik ke rumah...
kat tangan dia ada buah delima!!!!
wah!!!! happy gitu...http://emo.huhiho.com
hm... aku makan sampai habis...
tapi sebenarnya buah delima kampung tak sedap berbanding delima bandar...
bezanya... rasanya pahit dan masam...isinya tak tebal...biji je yang besar...dan bijinya keras...
delima bandar manis... isi tebal... bijinya memang lembut...
tapi aku mengidam nak makan yang kampung...
hehe biasala... yang kampungkan intan terpilih...

aku memang suka makan delima sejak aku kecik lagi...
mak aku selau beli buah ni...
mak aku cakap makan buah delima jadi bijak...
hehe bijak ke aku?
tapi aku pernah tengok ada petua untuk mendapat anak bijak...iaitu makan buah delima semasa mengandung...
hehe patutla aku mengidam nak makan buah delima...
rupanya khalis nak jadi orang yang bijak...
hehe pandai ya anak ibu!!!
hm... tapi khalis memang bijak! ( bukan puji ya! ini betul2)... umur dia 2 1/2 bulan dia dah pandai panggil ... bu...bu... haha terkejut jiran2 aku...

hm... itu la alkisahnya aku dan delima...http://emo.huhiho.com

6 Comment (s):

  1. buah delima ni makan xleh kongsi, sebab dalam banyak-banyak biji dia tu, ada satu je y ada keistimewaan..kalau rajin mkn masa pregnnt, nnt bby pp merah..huhu..tapi aku xleh makan, perut byk msuk angin..hihi

    ReplyDelete
  2. dah lama juge ta makan buah delima nih..

    tapi, eh. memang ta boley kongsi ke? =.=

    ReplyDelete
  3. kalau teringin keistimewaan tu, xyah la kongsi..hihi..ni ustazah y cerita tau :) nak kongsi boleh je, salah sorang je la y dapat nnt..

    ReplyDelete
  4. cik melur @ makan buah delima memang sedap...

    jana@ mak aku pun selalu juga kata pasal ni... makan buah delima tak bleh share...
    kalau sebiji pun jatuh kat lantai kena makan juga...
    yang istimewa tu ada satu je...

    ReplyDelete
  5. ouhuh, kat kartun tu ada dialog rupanyerr..best2!! :D

    ReplyDelete
  6. hehe... ko yang ajar aku... aku ubah sikit... ececeh... celik it la aku ni konon2nya...

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™