Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Rambutan Mesti Ada!!! hehe


aku rasa kalau bab2 makan ni...
time aku mengandung memang merabang...
itu nak makan ini nak makan...
hish! cite pasal mengandung lagi ke?
heh! suka hati aku la...
aku masa mengandung memang hantu buah...
kat rumah mesti ada...
kalau tak memang tak lalu nak makan nasi ...
tapi masa aku mengandung...
citarasa aku ikut trimester...

trimester pertama...
aku giler sangat dengan buah tembikai...
hari2 mesti aku minta suami aku beli sebijik...
haha habis aku balun sorang...
terror tak?
ingat lagi masa tu pukul 4 pagi...
aku teringin nak makan... suami aku pergi beli...
nasib baik pasar borong dekat...
aku makan sampai sakit perut...hehe
pastu mengadu sakit plak...
orang kata: perempuan mengandung tak boleh makan tembikai sebab sejuk...
tapi aku makan juga...kira macam degil la ni...
tapi dah lama lepas orang kata...aku ada beli buku petua mencerdaskan minda
penulisnya...dato' siti nor bahyah...aku suka!
dia cakap: tembikai adalah salah satu makanan yang mencergaskan minda dan membuatkan kita jadi bijak...
dari segi saintifik pulak... tembikai ni makanan yang high glycemic index (makanan tinggi gula) ...
jadi kalau makan cepat jadi gemuk... dan mudah mengantuk...
hehe...memang la dah balun habis sebiji...
mana tak mengantuk...kahkah

lepas dah boring makan tembikai!
aku makan jambu madu...
hari2 la suami aku beli jambu madu...
balik je dari keje mesti ada dia belikan...
baik hati sungguh!
hehe
aku pergi klinik!
misi nasihatkan aku makan banyak jambu batu...
sebab kaya dengan vitamin C...
hahaha tu pun aku duk ulang beli hari2 juga...
pasar borongkan dekat je dengan rumah aku...
jadi makanan macam ni memang tak de masalah..'jadi takkan kempunan punyala...

masuk trimester kedua...
masa tu musim durian dengan rambutan...
aku suka...
memang jadi hantu la aku...
buah durian...
aku beli hari2...
suami aku makanla mula2...
dah lama2 dia pun dah boring...
tapi aku tak boring....
tapi masa makan durian memang panas...
huhu suami aku tanya sepupu dia...
apa lagi menjeritla kak as bila tahu aku makan durian...
dia cakap makan sikit tak pe...
ni sampai hari2 makan...
takut nanti keguguran...
sejak hari tu...suami aku dah tak bagi aku sentuh pun buah durian...
masa 5 bulan aku dah stop makan durian...
tapi kekadang curi2 juga makan...
aku pergi maidin...
beli yang dalam paket kecik2...setakat 3 ulas je...
tak de la sampai habis 3 biji sehari...
hehehe

rambutan pula...
memang kebetulan masa aku mengandung tu musimnya...
sampai hari aku nak bersalin aku makan lagi rambutan...
sedap! sedap! sadap!
suami aku pun layankan...
beli sekilo sehari...
dan ianya mesti habis kat aku je...
kalau time cuti...
beli 2 kilo sehari...
ngeh...ngeh...
masa aku dalam pantang aku cerita pasal rambutan ni kat mak cik yang urut aku!
dia cakap rambutan tak boleh makan...
nanti anak jadi c***t...simpang!
tapi alhamdulillah anak aku tak de apa2 pun...
rambutan tukan ciptaan allah...
semua pun boleh makan...
cuma kena bersederhana...hehe

trimester ketiga...
aku nak makan mata kucing, pauh mah itam (versi kelantan) n cempedak!
sedap2...ngeh2...
mata kucing pun aku makan hari2 juga...
hehehe siapa yang melayan?
suami aku la beli..
kebetulan dia pun memang hantu dengan buah ni...
tapi aku makan buah ni tak lama...
sebab setiap kali aku makan...
perut aku mesti sakit!
sakit sangat2...
jadi aku pun dengan rela...
stop sendiri makan...

pauh mah itam
ni loghat kelantan...
sebab bahasa formalnya aku tak tahu...
mangga ni lain...ada jual kat kelantan je...
sebab buah ni dari thailand..
memang kegemaran aku dari kecik lagi...
dia punya kulit warna hijau...
isi dia warna oren...
memang manis likat...
hehe yang ni mak aku bawa dari kelantan masa dia datang tengok aku...
yang ni memang tak boleh makan hari2 la...
sebab jauh kat kelantan nun....
mak aku bawa 5 kilo...
aku pun makanla...
suami aku ikut sama...
sebab bab2 mangga ni dia pun memang hantu...
makan kedua2nya menjadi hantu untuk seketika...
hehehe

dah nak akhir2 kau pregnant tu...
musim cempedak...
aku memang teringin lama dah nak makan cempedak...
tapi masa tu tak musim jadi takde la...
tapi suami aku bawa balik cempedak yang dah goreng...
tapi tak sedap...
nak kena goreng sendiri juga baru sedap!
kebetulan masa tu mak aku ada...
hm... suami aku pun beli la cempedak...
dan mak aku pun gorengkan untuk aku...
sedap2! dua biji habis aku makan...
kahkahkah itu bukan makan tapi melantak...

tapi kalau diingat2kan balik memang masa mengandung nafsu makan aku tinggi...
hehe sampai berat badan naik 25 kilo...
huhu masa tu misi dah risau takut baby besar...
tiap2 bulan kena minum air gula cek kencing manis...
tapi alhamdulillah...
aku tak de penyakit...
dan khalis masa dalam perut...
tahap pembesarannya adalah normal...
tak besar dan tak kecil...
syukur ke hadrat ilahi...
kerana hadiahkan sesuatu yang paling berharga...
dan tidak ternilai...

2 Comment (s):

  1. Pauh mah itam tu buah kuini kot?

    ReplyDelete
  2. bukan...buah mangga siam... tapi orng pggil macam tu...
    aku pernah tengok kat giant hari tu dia wat nama...black gold.

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™