Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

I want to be a perfect mom

gambar sekadar hiasan semata
Dah lama nak publish entry ni... tapi tiap kali nak taip mesti la saya ni kekurangan masa untuk memerah otak bagi mengeluarkan idea... ades... Setelah melahirkan Khalis memang saya sudah tekad nak berhenti kerja...walaupun memegang segulung ijazah...tapi saya memilih jawatan sabagai seorang suri rumah. Kenapa? sebab.... saya ni cerewet dan sentiasa was-was orangnya... tambah pula masa saya dalam pantang... banyak pulak kes2 penderaan bayi dan kanak2 oleh pengasuh... aisey... memang bukan semuanya macam tu...tapi perasaan bimbang tu melanda jiwa... jadi daripada saya ni jadi pesakit jiwa... lebih baik lepaskan jawatan tinggi tu untuk menjaga anak...

Wah... setelah setahun lebih menjadi seorang suri rumah... baru saya tahu bahawa menjadi suri rumah ni bukan senang tau... adoi... my time management totally worst. Memang saya tak tahu langsung dah nak urus macam mana.... mana nak sapu rumah, mana nak masak, mana nak basuh baju, mana nak jemur baju, dan segala2nya... sometimes i wish that i could have an extra time... 

Kekadang sambil menunggu Khalis  tidur... saya design template untuk my customer... bila Khalis dah tidur badan pun tetiba rasa penat juga... tangguh lagi nak buat itu ini... sebab masa Khalis jaga... saya dah struggle buat  a few task sambil dukung Khalis... Khalis 8kg beratnya....diusung ke hulu ke hilir... hehehe kekadang kebas juga tangan...tapi nak tinggal dia sorang2 kesian...tambahan memang Khalis tak boleh ditinggalkan langsung...
To all my blogger friend... bukan saya tak nak blogwalking ke blog you all tapi... masa memang constraint... kekadang semua blog yang update saya masuk...tapi baca entri tak tinggal jejak...tak tinggal komen... just baca entri dan keluar... jadi really sorry ya...tapi i really appreciate la kepada semua yang sudi melawat blog ni.... 

Kepada my friend yang bergelar suri rumah... atau yang memang pro dalam uruskan rumah dan tangga ini... share la jadual anda semua dengan saya...some more... saya memang dah kena wat jadual ni... bila masa nak uruskan rumah, uruskan Khalis dan juga design template untuk customer...:) serius... penat...

11 Comment (s):

  1. akak pown xde jadual, ada time kite buat..xde time nak buat camana kan..tp memang nak balas jejak kengkawan


    off topic: akak msg hp sha..x dapat..yang 017 tu

    ReplyDelete
  2. saya bukan seorang surirumah sepenuh masa....sebab masih bekerja...

    Tapi memang penat kalau jadi fully housewife coz byk sangat benda yg kita nak buat...x habis2.

    So mungkin tuan rumah boleh dulukan benda yg penting..kemudian tu buat keje sambil2...contoh sambil memasak tu..boleh cuci baju...lepas tu siap memasak..siap baju yg dicuci dan boleh terus sidai...sambil sidai baju boleh gak main dengan anak...

    Mcm tu la xtvt saya kalau weekend...sebab anak saya pun jenis yg x mau duduk

    ReplyDelete
  3. whoa..akak xde jadual tido lewat dan bangul awal dh jadi rutin. Adeh pastu lak kalau dh bgn time darling nak g kerja mmg x reti nak sambung tido. buat jek ape yg patut dulu. ekekekke w/pun Sha slalu nmpak akak on9 25hrs

    ReplyDelete
  4. mmg ler letih kalo anak2 masih kecik lagik...take ur time bebeh..u can do it...

    keje surirumah ni mmg tak akan abis uols...tapi uols kene pandai bahagikan masa ler...hehe

    ReplyDelete
  5. hi sha...lama k.izan tak komen2 kat belog nih. tenet la nih mcm merajuk je. sokmo tak ok drp ok.

    mcm k.izan pun takde jadual yg khusus pun. la ni masa anak2 semua kat rumah...kejenya byk ke masak aje. nak kemas2 beria2 pun kejap je....lepas tu dah sepah2 balik.

    tp biasanya kalau anak2 dah tido baru boleh kemas rumah... basuh baju pun biasa pagi2..or after maghrib. terus je sidai..

    takpe sha...take your time. dptkan rehat yg cukup.jgn stress ye! happy blogging sha~

    ReplyDelete
  6. Best kan mommy dpt jaga membesarkan anak dgn sendiri 24 jam.. ibu x merasa.. ;o)

    ReplyDelete
  7. kita sama la ibu... disamping menjadi surirumah, menjadi juga pekerja pada bos. tidur mmg tak cukup 7 jam. hahaha...

    tapi... kita suka. lama-lama biasa, tunggu Khalis besar nnt, senang. skrg mmg rasa tak cukup masa. sabar ok.

    ReplyDelete
  8. hhaha akk tak pandai nk share tp kalo dah lelama nanti ok laa..akk tidur 2-3 jam jer sehari..percaya tak?

    ReplyDelete
  9. normallah ibu yg duk rumah & mengasuh anak sendiri.. memang rasa x cukup tgn...
    kalo yg anak lebih dr sorang tu.. kalo boleh nak ade lapan tgn... hahahahha...

    jadual kerja memang perlu.. jd xde la rasa stress.. kdg2 kerja melipat kain tu buleh delay sket..

    rasanya masa anak 1 lebih senang nak uruskan mcm2 perkara.. ni pengalaman kakyong ni.. bila dah makin ramai ni & makin membesor dgn mcm2 kerenah.. memang tercabar & mencabar...

    ReplyDelete
  10. macik...penat yerrr???xpe nanti saya bawa jenjalan yerr??cian die...nak shared tip xdo tip sebab blom tawen..hikhik

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™