Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

It's No Easy To be Me...

Gambar sekadar hiasan
Jadi suri rumah dan part timer untuk design template bukan senangkan... sesiapa yang buat kerja ni secara suka2 mungkin akan rasa gembira tapi bagi yang memang income datang daripada sini mesti rasa agak tertekan. Mana nak cari idea yang fresh2... mana nak jaga nama baik lagi. Ya la kan, kalau template lambat ikut date yang diberi atau pun design tak muncul2 lagi selepas seribu janji yang diberikan. Mestilah customer akan komplen dan paling buruk kalau customer yang tidak berpuas hati menaip entry pasal ni... dan cerita akan tersebar dari mulut ke mulut.. ramai customer akan hilang. Itu yang paling saya takut...

Tapi bagi saya, Insyaallah saya tak kan wat macam tu...saya design ke saya tak design saya masih chatting atau reply email customer. Contoh situasi yang berlaku: My Khalis tak sihat takkan saya nak hadap lappy juga untuk design kan... mestila nak jaga anak kesayangan saya tu... Kalau saya yang demam atau tak sihat saya mesti akan design juga selagi saya mampu... kalau dah tahap sakit kepala sampai mata tak boleh buka... terlalu sukar la untuk saya mendesign... Harap ini aje yang customer dapat paham... ataupun perkara yang tak dapat saya nak expect macam takde elektrik berhari2 ke... ataupun lappy kesayangan saya ni kena Virus...[ini minta jauh sesangat]

Harap kepada sesiapa yang berminat untuk menempah membaca dengan teliti ya... terima kasih...:)
Untuk term and condition saya dah statekan pada satu sidebar  Khas dalam blog saya  ini dan tentang proses untuk menempah juga saya dah buat satu entry... kecuali jika ada ayat2 saya yang anda tak paham boleh la bertanya, mungkin saya salah pronounce... sebab bahasa melayu saya bukan bagus sangat apatah lagi Bahasa Inggeris... wakakaka....[bukan Waka waka ya]

Cuma saya nak para customer yang order paham saya... biasanya saya akan minta masa bagi header kartun seminggu dan bagi header biasa saya minta masa dalam 3 hari. Dan Proses mendesign akan dilakukan mengikut giliran. Ya la... saya pun ada dua tangan je dan allah kurniakan satu otak ... jadi saya tak boleh nak design dua tiga template sekali gus... tapi saya cuba sedaya upaya untuk siapkan template dalam masa yang saya tetapkan... Harap paham... Lagipun bagi header yang berbentuk dolly atau kartun ni semua nak fikir konsep dan warna melainkan... customer yang bagi detail lengkap, siap dengan lakaran, siap dengan bunga yang dikehendaki... pendek kata lengkap la... yang ni Insyaallah dapat disiapkan dengan cepat.

Tambahan lagi, bagi designer yang baru bertatih seperti saya ni, kalau macam push2 saya memang terus jadi blank... dan tak boleh nak design la...walaupun duk depan lappy berejam2... minta paham yang tu... saya minta seminggu masa untuk saya sebab saya takut tak tercapai untuk didesign... jadi anda bolehla bersabar untuk seminggu ya... Kalau buat cepat2 pun dapat hasil yang tak cantik pun tak best juga kan... mestila nak hasil pun cantik juga kan... hehehe... saya minta maaf la jika ada design yang terlambat... tapi setakat ni saya tak pernah lagi delay untuk design... dan jika ada berlaku pun saya yang akan YM atau email untuk beritahu...

Template yang saya design adalah MOST BEST VIEW [betul tak ayat ni] pakai Mozilla Firefox. Seperti yang saya statekan dalam term and condition kat sebelah ni... Harap baca dengan teliti dulu sebelum menempah ya... hm... sebab saya tak nak bila dah tempah...dan redesign a few times tetiba cakap tak nampak guna Internet Explorer... sedih sangat2... huhuh padahal banyak masa saya habis kat sini [Ini pernah berlaku... yang mana saya rasa bersalah sebab tak state term and conditon dan saya buat Refund balik untuk this customer] sebab tu saya terus letak term and condition. Term and condition ni akan di tambah dari semasa ke semasa mengikut komplikasi yang berlaku kepada saya semasa mendesign template...:)

Harap semua customer yang disayangi paham situasi saya ya... terima kasih kepada yang sudi menempah tu... dun worry design2 anda semua akan menyusul... berikan saya masa untuk hasil yang menarik... Duit yang saya dapat dari hasil mendesign ini adalah akan menjadi darah daging untuk saya sekeluarga... saya minta halal dunia akhirat... dan saya mahu anak saya menjadi anak yang soleh... harap dihalalkan yang terlebih dan yang terkurang... Terima kasih lagi...:,)

10 Comment (s):

  1. Okeh!! Lengkap!! sapa yg tak paham2 jgk 2 tak tau le nak terangkan cmana lg.. Good Job mommy.. ;o)

    ReplyDelete
  2. huhu biase la kak, name pon manusia, tapi x de masalah la, mana2 pun jadi bende sama

    Terkini : Keputusan penuh undian pertama Anugerah Blog Pilihan Malaysia

    ReplyDelete
  3. tak faham lagi tak tau laaa..huhuhu

    ReplyDelete
  4. wa... penatnya nk buat entry setiap kali customer push2 mntk design dorg. mmg leceh wo... xkata sha la, akk yg bekerja ni pn tension. nk stick dgn job opis lagi job order lagi kdg2 tu smpi terduduk blank sbb xtau nk start dr mana (out control coz pressure) yg wat tension kdg2 sekali bulan tu ada yg order smpi 5, 6 org mana nya xtertunggak order yg len. diz job (berurusan dgn pelanggan lebih menjerihkan) Kalau PR hancus... nama jugak busuk

    ReplyDelete
  5. @Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil
    Hehehe macih... kena baca dengan hati baru paham ibu... biasanya hati akan bercakap dengan hati je...

    ReplyDelete
  6. @suffer8zine
    huhuhuh itu la am... tapi manusia diberi akal fikiran supaya berfikir dan diberi sifat kemanusiaan untuk menilai...

    ReplyDelete
  7. @Wansteddy Tales
    Hahahaha no wonder la akk selalu wat entry pasal ni... kikiki sha tak termasuk dalam golonga memaksakan? :P itu la... sebab tu sha kata... kalau memang mereka yang kerja sebagai designer atau illustrator ni lagi la.. Betul akk... kekadang rasa perit nak telan... mungkin kata2 tak bermaksud macam tu... sebab deal secara email ni kekadang ikut cara orang yang menerima membaca... jadi memang kena jadi PR yang bagus la... supaya message yang kita nak bagai sampai... dan orang yang menerima pun paham... kan akk...:)

    ReplyDelete
  8. xpe2 akak paham seminggu jer x lama pon ;-)

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™