Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Ajinomoto?

Dari tadi duk nak taip entry pasal ni... hehehe tengah basuh pinggan... terbayang2 isi yang nak dikarangkan... lepas tu terus terlupa... masa ingat jadi malas pulak... banyak kerja rasanya nak buat. tapi tak de satu pun yang terbuat... nak design template... tapi... dari tadi duk tenung kriteria yang customer bagi jadi lost... dah dapat idea... Khalis pulak merengek... walau macam mana pun saya akan cuba siapkan template anda semua dalam masa terdekat... semua yang order dalam bulan ni... Insyaallah akan dapat template anda dalam bulan ni juga...:)

Rasa macam tak cukup pulak masa... atau pengurusan masa saya tak bagus... padahal dah stay out sampai subuh tu... ataupun saya ni jenis wat kerja lambat... actually dengan erti kata lain yang lagi best... teliti...:) teliti supaya mendapat hasil yang kemas dan cantik... Insyaallah...:)

Hari ni... saya tak masak... masak untuk Khalis je... jadi my hubby beli lauk kat luar... macam biasa... ikan keli berlada untuk saya dan my hubby beli kari kepala ikan untuk dia... Khalis tidur lagi jadi saya pun makan la bersama2 dengan my hubby... makan juga la kari kepala ikan. dah lepas makan... tetiba pening kepala... huhu... dalam hati saya mesti banyak ajinomoto yang tukang masak ni letak. wah... siap rasa nak muntah lagi. huhuh...

Ini lah salah satu sebabnya kenapa sampai sekarang saya memang tak bagi Khalis makan makanan yang dibeli dari luar... kecuali yang cerita Secret Recipe hari tu la, sebab nak bagi Khalis rasa... biasanya untuk Khalis memang saya akan masak makanan yang simple-simple asalkan ada sayur dan lauk... kalau kami rancang nak makan luar... memang kena bawa makanan dari rumah la untuk Khalis.

Berbalik pada ajinomoto, macam mana saya tahu tukang masak tu letak banyak... sebab saya rasa pening dan nak muntah. hehehe ini cerita masa kecik2 la... masa tu umur 12 tahun. tapi dah pandai la masak megi sikit2 ;p. nak dijadikan cerita, suatu hari saya masak megi terletak banyak air. lepas makan tu rasanya sangatla tak best [megi ayam] huhu saya nampak ada ajinomoto kat tepi dapur [masa ni, saya tinggal dengan mak angkat -mereka jenis tak masak tengah hari sebab tak de orang nak makan. Jadi saya memang akan kebulur la waktu tengah hari. Selain megi untuk menyambung nyawa. Biskut juga selalu menjadi sasaran...hehehe]. Saya campur je ajinomoto dalam megi tadi. Masa makan terasa la sedap yang amat. sambil ada rasa yang mencucuk2 hidung gitu. Huhu... lepas dah setel megi semangkuk. tetiba rasa pening, loya nak muntah. saya pun baring... dan tetidur... Bangun tidur petang tu... terus demam... huhu dan saya tahu kenapa saya demam. sebab overdose ajinomoto.

Saya ingat peristiwa tu sampai sekarang. huhu jadi kalau saya makan apa2 makanan yang dibeli dari luar, kalau ada rasa loya dan pening yang melampau tu... memang ada ajinomoto pada tahap yang maksima la tu... hehehe... ini ekperimen untuk diri sendiri ya... mungkin kesannya berbeza untuk orang yang berbeza...:p

Dah lama tak makan makanan yang wat saya pening macam ni... kalau masa kat U dulu... masakan makcik2 yang berniaga di gerai2 depan asrama selalu buat saya rasa pening dan loya selepas makan... lepas makan tengah hari... memang akan pening... kekadang akan tertidur sampai ponteng kelas... huhu... saya tahu saya overdose ajinomoto. Tapi terpaksa juga makan... untuk mengisi perut dan menyambung nyawa. sebab masa tu duk asrama. I have no choice... :)

ok... tamat... thanks for reading...:)

7 Comment (s):

  1. hye Whitey Mommy!Kite mmg dr kawin tak pnh ltk ajinomoto.atok kite dulu2 cukup suka!sampai kite marah jgn beli lg ajinomoto.kite pun tak tau ngape perlu ltk.atok kata supaya ada rasa lemak2.betul kalau tapau/makan luar mmg kuat peniaga bubuh ajinomoto.bau je dah tau.tu sbb raami pompuan skrg gugur rambut

    ReplyDelete
  2. Kalau boleh jangan makan banyak, memang ada kesan sampingan. Makan di luar mesti ada peniaga yg letak utk sedapkan makanan.

    ReplyDelete
  3. den hobi mmg suka memasak kalau balik kampung ni, mmg x letak la ajinomoto ni sis, kalau nk letak sgt pun letak sikit je la

    Terkini : Pakwe Durjana Bakar Makwe

    ReplyDelete
  4. masak tanpa ajinomoto mcm tak complete je rasanya, tapiii kadang2 terlupa gak nak letak, mcm takde affect apa2 je kalau tak letak tu. hehehe.

    ReplyDelete
  5. ooo gitu ke sha..akak biasa kalau masak letak je ajinomoto ni..tp kuantiti yg sedikit la..tmbh2 laksa, tak complete tak tmbh aji..tp masa kt kg dedulu, buat laksa tak letak aji pun ok jer..hehe..

    ReplyDelete
  6. mknan kat luar mmg selalu nya mcm tu..lebih pak aji..

    sbb tu ms prgnt, hubby slalu tak kasi mkn lua, dia kata, lebih baik msk sndiri,kang mcm2 hal masa prngt, drh tgi lah, mcm2 lah...so time prgnt je jarang mkn kat luar..melainkan fastfood hehehe

    ReplyDelete
  7. ajinomoto memang bahaya sebenarnya kalau guna secara berlebihan :)

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™