Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Maybank dan Selayang Mall

Semalam hari selasa... pergi jalan2 bawa Khalis... hehehe 2 in 1 la... urusan penting pun sekali on going...[aiya... gambar2 kat handphone my hubby... terlupa nak transfer ke lappy...] maklumla sesekali keluar rumah... nak uruskan banyak benda...dan juga bersuka ria..:) suka ria la sangat...

Maybank Selayang Jaya
ini urusan untuk pertukaran alamat untuk akaun maybank saya dan juga kad debit... hehehe sebab nak daftar something... dan sekaligus nak tanya insurans pendidikan untuk Khalis... yes... Khalis dah ada insurans untuk pendidikan dah... Alhamdulillah... saya ambil pakej rm 75 je dulu... sekurang2nya bila Khalis dah 18 tahun... ada duit untuk dia masuk U... saya dah alami kesukaran semasa awal2 nak daftar belajar dulu... jadi... kena ambil langkah awal untuk mengelakkan terjadi kepada Khalis...[actually ni pun rasa macam dah terlewat... tapi bak kata orang putih... biar lewat.. daripada tak pernah wat langsung...erk...]

Saya rancang memang tak nak Khalis atau "bakal adik2nya" [hehehe jika ada] guna duit PTPTN... sebab saya dah tahu betapa sakitnya dan terseksanya... huhu... jadi apa yang saya alami...tak mau Khalis alami... Insyaallah... early planning adalah paling baik... kena jadi matang sudah ni... hehehe dah anak kena bijak uruskan segala hal... hal kewangan, pengurusan masa, penjagaan diri... adoiyai... semua pun masih lagi lintang pukang... maklumla... baru nak hidup... hehehe... walaupun dah hampir 3 tahun kahwin... tapi masih banyak perkara nak kena belajar... bukan senang nak jadi perfect wife perfect mother... kalau ada pun... mesti diri sendiri akan terabai... tapi akan kelihatan perfect di mata orang... mind set kena kuat...

kemudian... lepas urusan dah selesai... kami terus ke Selayang Mall... enjoy time...[enjoy la sangat...;p] nak bawa Khalis jalan2... hehehe ok ke? rasa macam nak bagi Khalis rasa sikit Secret Recipe... dan cerita pun bermula...yang ni main ya...tadi baru introduction...

Secret Recipe, Kedai Buku Mamak, Guardian, Popular, Parkson.
Macam biasa... order... ya la kan... ini bukan kali pertama ya saya makan secret recipe... walaupun tak hafal menu...saya tahu la setiap makanan tu macam mana... huhu masa pergi jalan2 semalam ...tak de la pakai baju lawa2 pakai tshirt dan seluar... my hubby dan Khalis pun pakai baju biasa  je...

Kami pun order la...
3 hidangan utama, kek [ada free coffee], air tembikai, mineral water... dalam kepala ku ini... memang dah budget nak spend 100 untuk makan2 ni... huhuhu... kira macam nak order apa pun order la... maklumla... macam dah lama tak makan fast food macam ni... beria juga Khalis makan... dia punya burger...[first time bagi makan ni... nak bagi rasa je...:)] Khalis makan bukan banyak... rasa sikit2 lepas tu dia dah tak nak... terus minta susu...:)

Masa tengah makan tu memang kampung la nampaknya saya ni... tak pakai sudu bagai ni... i makan pakai tangan ok... sampai pekerja kat situ semua duk tengok2 je... hahaha... peduli apa i... orang melayu kan... memang makan pakai tangan ... tapi makan dengan tangan tu table manner juga kan...:p ada juga macam duk tengok2 and cakap2... wah... macam saya ni jakun benor gayanya...

Dah selesai makan... ok... saya wat payment... total semua RM59.80... saya cakap ouh RM 59 ek... ok2...[sebab dalam hati saya ingatkan mahal lagi... sebab rasa macam makan dah banyak...] huhu... tetiba cashier tu cakap " Makanan kat sini memang mahal-mahal akk, kalau tak biasa memang terkejut sikit" nada suara tu seakan2 nak remind saya  yang saya ni tersalah masuk kedai ke apa? atau nak cakap saya ni tak pernah masuk Secret Recipe ek??? huhu saya pun jawab..." owh... akk expect harganya nak sampai RM100... tu terkejut bila tengok rm 59 lebih JE..." sebab saya memang expect harganya dalam 70 atau 80... sebab rasa macam banyak je makan... mungkin sebab meja yang saya duduk tu kecik... sebab tu letak 3,4 pinggan yang besar2 dah nampak sarat... huhu...

Saya dulu kerja Sushi King okay... kalau tengok orang makan sampai 1000 ringgit pun ada kat Sushi king...

Kesimpulannya kat sini... memang manusia pandang pada rupakan... pada luaran... huhu mungkin sebab dia tengok saya makan dengan tangan...[saya makan dengan tangan sebab sebelah lagi pangku Khalis, lagi pulak... sudu garfu nya besar2... nak guna untuk suap Khalis??? buatnya tercucuk ke apa... tak ke satu lagi masalah...] Pakaian pulak... memang nampak selebet dan tak kemas la... pakai tudung syria... yang asyik nak terlurut kebawah... dengan T-shirt lengan panjang... dan juga baru pregnant sebagai cover...[ouh.. bukan saya pregnant ya... tapi kebanyakkan baju dah ketat2... jadi kena cari alternatif... supaya tak nampak bahagian yang sendat2 tu...:p]

My hubby bawa Khalis pegi jalan2 masa payment... lepas payment saya terus keluar dari kedai... sambil cari2 mereka... hehehe shopping majalah pa&ma... then a few toiletries untuk Khalis... my hubby call... then we met at Popular Book store... beli buku untuk pregnancy dan juga buku resipi untuk makanan bayi...[saya memang suka kumpul buku pasal pregnancy ni... heheh kalau pergi kedai buku memang akan cari la buku2 jenis genre ni... pregnancy la... parenting la... tapi ada banyak yang tak terbuka plastik lagi...:P sebab rancangnya... kalau ada rumah sendiri... nak buat satu bilik bacaan... nak susun buku2 tu cantik2...:) senang anak2 nak baca ke... menantu2 nak baca...hehehe ]

Pastu survey langsir kat Parkson untuk rumah baru... tengok harga... huhu berpatutan... tapi ongkosnya tak cukup lagi... banyak benda la nak beli kalau dah keluar ni...:)

Lepas window shopping... kami pun balik...

ok... cerita dah habis... thanks for reading...:)

8 Comment (s):

  1. Bestnya!! Seharian bersuka ria bersama yg tersayang.. Dlm x sdar cpt je masa berlalu kn.. ;o)

    ReplyDelete
  2. ala-ala-ala kiutnya bercerita, skali-skala kuar mcm ni la, hilangkan stress. bgs utk terapi bdn dan minda. nnt upload gambarnya ye sha. ala table manner tu takde halla, kitorang pun serupa je. tak kosa ngn sudu garfu tu. susaaaahhh.

    ReplyDelete
  3. dapat membayangkan camna sha makan sambil pangku khalis tu. tak kisahlah pakai tgn ke sudu garfu ke kan.

    k.izan pun sejak ada kembar dah besar ni baru boleh makan kat luar. kalau tak main tapau je lah...

    ReplyDelete
  4. Waa..bahagianya..bila la ana nak jadik bahagia cam akak nih..hihi~

    ReplyDelete
  5. biasa la kak org yang xbergaya ni org ingat xde duit.. xpe.. diorg ingt secret recipe tu stended sangat la tu.. org zmn skg ni lg xnak tunjuk ada duit banyak tau.. sbb takut kena rampok.. kan.. kan..

    nak shopping kain, akak g kamdar.. harga mmg berpatutan.. kalo nak murah lg pegi nagoya. kain nye sama jek kat mana2 pon tapi nagoya murah2.. xpe kak, biar murah asal bergaya..

    ReplyDelete
  6. lantakla orang nak kata apa..janji kita hepie...sebab orang takde masa nak fikir kesusahan kita...menyusahkan lagi ada..last-last kita yang pening fikir...hikhik...

    ReplyDelete
  7. Salam.. Padat betul aktiviti Sha.. Seronok baca..

    ReplyDelete
  8. biasa lah mcm tu sha..sabor je lah!

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™