Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Demam, Kemas, Pindah , Minta Cuti, Kena Maki

Salam semua...
saya gagahkan juga diri untuk taip entry...badan ni rasa penat sesangat... agaknya sebab hampir beberapa bulan dah tak cukup tidur... akhirnya... badan ini tidak dapat bertahan lagi... badan sakit2... seluruh badan rasa sakit2... setiap sendi rasa macam mencucuk2... hm... gagah taip entry untuk jelaskan keadaan kepada semua customer...makan pulak memang tak de selera langsung...

Opps... jangan salah paham... ini bukan entry untuk meminta simpati atau meminta belas kasihan... hehehe saya cuma tak larat nak continue... barang pun tak kemas lagi... esok nak kena pergi basuh rumah lagi... lepas tu... lusa nak punggah barang2 lagi.... lepas tu... dah kena susun barang2 pulak... rasa macam banyak sangat2 kerja... demam ni sebab terlalu banyak berfikir kot... hehehe rasa macam tak lepas tangan... kalah orang kerja you...

Dengan ini saya nak minta cuti daripada semua customer2 saya yang terlibat... nak minta cuti daripada design selama 4 hari... sebab pindah kan... harap semua customer yang tersayang memahami...:) kalau saya teruskan juga design... sape yang nak kemas barang... nak pindah barang... nak basuh rumah... hm... lagi pulak... kepala sakit sangat...:)

Lagi sedih hari ni... tuan rumah datang sini...[dia tak tahu lagi saya nak pindah] dia boleh maki pada saya depan Khalis... tercengang2 anak saya... mengalir air mata suam lepas tu... bukan sedih sebab kena maki... tetapi sedih melihat putra kesayangan ku terpaksa menempuh semua ni...

Punca dia maki adalah... sebab my hubby tak tegur dia masa terserempak kat depan pintu pagar... datang2 terus ketuk2 grill...

Tuan rumah :Nisha!!! kenapa dengan laki ko tu??? tak mau negor langsung aku!!!
saya : La... wan, mana saya tahu... dia tak tegur wan ke?
[tetiba anak dia yang sulung datang]
Anak Tuan rumah: Woi nisha!!!, aku nak ko pulangkan balik mesin basuh aku! aku dah puas buat baik tapi orang tak de pun balas balik...
[ya... mesin basuh kat rumah ni... dia offer suruh saya guna... saya yang bendul ni pun guna la... tak tahu pulak ini jadinya... kenapa la macam ni...tetiba macam tu sentap sangat rasanya]
saya tengah terbaring... sambil menyusukan Khalis... badan memang tak larat sangat2... 

tetiba tuan rumah maki lagi
Tuan rumah: Ko tengok ni kat depan rumah ada pengorek telinga, PENGOTOR! [ini my hubby korek telinga, tapi tak tahula kenapa dia boleh buang depan rumah, agaknya sebab nak jadikan cerita kot]
[dalam keadaan bingit2 tu... anak tuan rumah pun duk hamun juga... tapi saya tak amik port satu2 ayatnya... mata saya, perhatian saya hanya tertumpu pada tuan rumah je...]
Saya: Owh... itu remy korek telinga.
Tuan Rumah: Ini kerja Ko!!! Pemalas... [sambil baling putik kapas tu masuk kedalam rumah saya] amik ni!!! masuk dalam p****t ko tu...
[saya memang terkejut sesangat... sampai kata macam tu... Ya allah... hanya kau yang memahami hati ini...]
saya: Ya allah wan!!! kenapa cakap macam tu! apa salah saya???
 saya tak sihat hari ni nak sapu kat depan tu...
Anak Tuan Rumah: Peduli apa aku... bukan masalah aku!!!

dan ada lagi la dia cakap... akhir sekali saya cakap : Wan! jangan kurang ajar sentuh hal peribadi, apa mencarut2 dengan saya! apa salah saya... itu bukan salah saya... saya tak sihat... sekarang sudah! wan pergi balik! saya tak mau dengar dan tak mau gaduh!

[my hubby masa tu keluar pergi beli lauk, bila dia balik, saya bagi tahu my hubby, my hubby terus ke rumah dia dan terus lagi bertanya... saya tak tahu apa yang my hubby tanya... tapi memang pergaduhan telah berlaku...]

Memang terlalu kurang ajar, walaupun sudah berumur 70 tahun dan berpangkat hajjah... tapi... entahla... susah nak cakap..." saya hormat pada orang yang hormat pada saya" kalau saya diamkan diri... tak pergi ke rumah dia jalan2 tu... maksudnya saya dah cuba untuk tidak bergaul dengan mesra... tak kan itu pun nak dipertikaikan...

Sebelum ni... orang2 yang sewa rumah ini... memang selalu mengalami nasib macam ni... ingat lagi kata akk yang last sekali pindah daripada rumah ni dia cakap: "sha, ko tak bekerja... mesti lepas ni ko pulak yang kena macam2... baik slow2 cari rumah sewa lain"

Alhamdulillah... mujur sesangat... kami amik langkah awal.. nak pindah... bayangkan kalau kami tak prepare lagi untuk pindah... apa agaknya yang akan berlaku ya.. kena halau dengan keadaan terkulat2 ke? hm... Allah maha mengetahui... setiap apa yang berlaku... setiap situasi yang belaku... ada hikmahnya... :)

saya ni memang seorang yang sensitif, kekadang mudah patah semangat, tak kuat, terima kasih untuk kawan2 yang sentiasa ada sewaktu saya susah atau senang... kekadang banyak perkara yang tak dapat di rungkaikan... hanya pemahaman yang mendalam sahaja yang akan memahami... Kekadang walaupun menyewa rasa macam duk menumpang... kekadang apa yang saya rasa itu hak saya... saya pertahankan pun dapat maki hamun juga... Entah la... ini lah nasibnya kalau orang tak kaya... dan orang yang bermasalah macam saya ni... Terima kasih kepada semua yang sudi mendengar luahan saya... huhuhu...

Titik... Thanks for reading...:)

18 Comment (s):

  1. sabar je la, keraskan hati utk hidup bertabah, lps ni cuba elakkan dari menerima sebarang pertolongan orang lain, agaknya dia stress punca pendapatan dia dah tiada.

    ReplyDelete
  2. mommy maki je dia blk.. bleh x macam 2?!! dosakan?!! tuhan marah kan.. sebab dosa yg Allah x ampunkan adalah dosa kita sesama dosa.. x per mommy sabar.. biar OWANG YG MAKI 2 jer buat dosa.. ;o) selamat pindah ke rumah baru dear.. bestnya!! {ibu ni tgh sedih tggu masa je ni nak MAKI owang} kihkihkihkihkih teruk btoi ibu ni..

    ReplyDelete
  3. sabar ye..lain org lain ragamnye..sedihnya kalau diperlakukan mcm ni..

    ReplyDelete
  4. eeee...babinya perangai macam tu...
    sy jenis xmelawan cakap org kak, tp diam2 sy buat jahat belakang dia..
    eee.. mulut puaka ek dia..xpe..mulut macam tu salu kena santau..
    tengok je la nanti.. [bukan doakan tp da banyak jumpa macam tu]

    ReplyDelete
  5. mak angkat sy salu cakap, sebab mulut badan binasa..
    jaga2 mulut supaya badan selamat..
    org tua xsedar diri tu xpenah dgr ke apa..

    ReplyDelete
  6. kak sha, umm takpe la...sy stuju sgt dgn cara kaksha tuh, menjawab cara elok. sbb org mcm ni kalau kita berkeras balas balik, lagi panjang kan. InsyaALLAH semoga semuanya dipermudahkan ameen...

    ReplyDelete
  7. ish..terkejut saya dgr... penha pulak terima tuan rmh mcm tuh..alhamdulilah,tuan rmh saya mmg baik orgnya...x kisah klu byr lmbt,duit sewa boleh beli apa2 je utk rumah..lepas tu tolak jer...banyakkan sabo yer..dah nak pindah umah kan..so..pindah dengan senang hati dr sana...

    ReplyDelete
  8. erkkk..akak terkedu baca n3 ni. sabar la yek. huhuhu jgn lupa address umah baru

    ReplyDelete
  9. aiyoo teruk perangai tuan rumah tu..ish!

    ReplyDelete
  10. ada jgk org tua mcm tu??? haih tolak rezeki namanya tu.bia takde org sewa umah dia lps ni ;P

    ReplyDelete
  11. lor ade ke hajjah mcm tuh...klu moral org melayu kita mcm nih...Islam x mengajar pun berckp camgitu...agka terkejut klu jumpa org begini..minta dijauhkan...p/s:sib baik tuan rumah akak baik ati...

    ReplyDelete
  12. ish2, sungguh kurang sopan. boleh pulak mencarut depan budak kecik. aku igt ko dh pindah. huhu. pindah sikit2 ek T___T

    ReplyDelete
  13. baiknyaa perangai mcm tu...sampai ke anak2 turun sikap suka memaki..eloklah tu....kalo terus mcm tu...rezeki dia tak kekal lamalah...org tak tahan mesti cabut...Alhamdulillah sya dh nk pindah...Mulalah kehidupan baru di tempat baru...satu permulaan yg agak baik utk tahun 2011 ni kan?

    ReplyDelete
  14. Ya Allah..sedih akak membayngkan kalau akak kt tmpt sha..hukhuk..kuatkan semangat ye..ada lagi manusia mulut cabul marahkan orang camtu ye..dah la tak kena tmpt plak tu..issh..geram pun ada dengarnya..dia tau kita jns lembut tak reti maki balik, makin menjadi la makian dia..hissh..seb baik sha nak pindah dah..

    herm..akak dulu pun, masa nak pindah sini, bgtau mak kpd tn rumah tu, ckp nak pindah tak perlu byr last sewa bulanan sbb awal2 dulu kita byr 2 bulan pendahuluan..skali, akak plak di marah2kan nya..ntah apa2 jer..menyirap darah, tp tahan je, sbb akak tak reti marah org, then, dok teringat dia tu org tua..apa lah..kita nak kuar, tak buat slh apa2, kita plak dimarah2kan nya..huh!

    so, be strong n take care ya dear!

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™