Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Serius... Memang Kecik Hati...:(

Masih lagi dalam mood mengemas. Walaupun memang tak kemas lagi. baru balik daripada Selayang Mall pergi cari langsir untuk rumah baru [kenapa la membazir nak cari langsir baru, dah tak de duit tu pakai je la langsir lama yang sedia ada ] actually rumah sekarang memang saya tak pakai langsir pun... hahaha... tingkap depan ni tutup dengan selimut besar ... [ha... hambik ko... itu sebab tuan rumah duk bising2 pasal kami tak pakai langsir... kami memang rancang tak nak duduk lama2 kat sini... jadi ambil selimut dan letak je sebagai tirai... sudah...:p memang tak de nya langsir cantik2 macam rumah orang lain... memang tak mampu la... huhu]

Rumah baru pulak... semua pakai sliding ... pintu pun sliding... tingkap pun sliding... adus... dah la cermin yang jenis tak tinted... bayangkan kalau tak pakai langsir... macam mana? malam2 semua jiran2 nampak la isi dalamnya buat apa, pakai apa... Mula2 saya survey kat Selayang Mall... jumpa yang memang dah bajet paling murah... tapi warna OREN... owh... tidak... tapi itu je yang ada untuk one set... Sliding door dan juga Sliding Window... tu pun harga dah boleh tahan... belum lagi yang tak diskaun... sadis sungguh...

Lepas tu fikir punya fikir... tak pe lah... cakap dengan hubby... kita survey kat Maidin... hahaha bila tengok harga tu... rasa macam nak berjimat pulak... pergi la gerak pulak kat Maidin... huhu... kat Maidin memang cantik2... siap ada English Style lagi... bunga rose... suka2... tapi bila tengok harga... Ya Allah! Mahal lagi daripada Selayang Mall... terus la balik ke Selayang Mall... dalam keadaan tergesa2 tu sebab masa tu dah pukul 9:30, Selayang Mall tutup pukul 10, My hubby pulak nak bayar toy untuk khalis. Risau pulak saya takut tak sempat. Jadi saya pergi sorang2 la ke Selayang Mall dan kami janji nak jumpa kat Bus Stop ... disebabkan dalam keadaan tergesa2 maka terlupa la nak minta duit dengan My Hubby... untuk extra... mana la tahu lari bajet... sebab masa pilih tu... dah bajet harganya... cuma memang tak teringat langsung tentang besi untuk sangkut langsir tu nanti... saya pun beli...

Masa bayar tu... cashier punch... tetiba rasa macam berdebar sesangat... saya memang dapat agak yang memang tak cukup duit... Gulp!!! tengok total RM X88.75 alamak... duit memang tak cukup la... huhu saya cuma ada RM X70.00 je... sampai syiling pun tak de dalam purse saya... alamak... masa tu My Hubby kat Maidin ke kat mana... sebab beli toy untuk Khalis... macam mana ni nak buat ni... adui la... memang tak malu dah... tapi customer lain memang tengok saya semacam la... macam saya ni tak de duit...

[Actually kan... duit memang saya bawa ngam2... Kad Bank saya... dua2 CIMB dan Maybank... dua2nya tak tahu kemana.... huhu selama ni kalau nak keluarkan duit... memang kena transfer ke akaun My Hubby dulu... then dia yang akan keluarkan... dan biasanya saya memang akan wat transaction secara online sahaja... ini la buruk padahnya... [habis tu!! handphone tak kan tak de,.. ngaku je la tak de duit...] Handphone pulak.. memang saya tak bawa... tambah pula sekarang ni kalau nak pergi kemana2 Handphone bukan lah perkara utama yang akan menjadi barang sasaran... Kalau time anak dara dulu ya la... Handphone la peneman kemana2... ni dah ada anak, ada suami... tak kan nak kepit handphone pulak kan. Boleh pulak...]

Tetiba saya teringat pada Sushi King... kan saya pernah bekerja kat sana... kira ada lah kawan sekerja yang lama2 kan... wah... mata bersinar bagaikan bintang... boleh la saya minta pertolongan untuk kes kecemasan ni... apa lagi mulut ni lancar je cakap pada Cashier tu "Kejap ya dik... akk pergi pinjam duit dengan member" memang agak malu... tapi saya memang dah tak de source lain lagi dah... nak panggil my hubby... handphone tak de... nak keluarkan duit... huh! Kad tak de macam mana nak keluarkan... tak kan ini semua nak cerita kat orang2 yang ada kat situ... tak ke jadi giler?

Saya terus ke Sushi King dan minta pertolongan. Saya cakap macam ni "Minah [bukan nama sebenar] , akk nak pinjam duit RM20... tak cukup duit nak bayar kat cashier... lagi RM20 tak cukup... Remy pulak kat Maidin... akk tak leh nak call dia... Kad Bank pulak tak de ni, Minah bagi no akaun Maybank nanti akak transfer balik bila sampai rumah" . Dia kata "Kejap" [sambil dia pergi tanya Teman Lelakinya yang sedang makan sushi]. Dari jauh saya nampak dia gelengkan kepalanya... Dalam hati saya " Ya allah... RM 20 tak kan tak de"... sebab saya kena dia jenis yang macam mana... dan Teman Lelakinya kerja apa... sebab saya tengok muka Teman lelakinya dan dengan mulut cakap "tak payah la bagi"

Cuba bayangkan betapa hampanya saya... huhu... memang terasa sangat2... kenapa di saat yang saya memerlukan pertolongan seakan tiada yang sudi untuk memberi pertolongan... apapun... Terima Kasih...

Saya pergi balik kepada Cashier tu... saya pun cancel satu barang... tak perlah.... esok nanti minta My hubby datang beli semula... Muka supervisornya memang dah tak puas hati apa lagi customer2 yang beratur kat situ... betapa sedihnya hati saya... malu pun ada tau... huhu... lepas dah bayar... dah setel bayar... muncul la penyelamat... My hubby terjenggul kat sebelah sambil tanya " Dah Bayar dah?"

Macam nak mengalir air mata masa tu tau... "Dah... tapi, sha refund satu barang sebab tak cukup duit" Hm... my hubby terus berubah muka... hehehe nak marah kat saya la tu...;p... tetiba supervisor tu panggil promoter barang tu suruh pickup balik barang yang saya refund tu... my hubby pun cakap " itu saya nak... tak pe... saya bayar" Huhu... terus terdiam semua kat situ... termasuklah customer2 yang beratur...

Huhu saya tak tipu bukan tak de duit... tapi memang sangat2 memerlukan bantuan masa tu...:(... tapi tetiba macam tak cukup bajet pulak... ades la... lain kali kena berhati2 ni... ini pertama kali saya kena... tapi cukup memberi kesan... kenapa la saya tak pinjam kalkulator tadi... pastu... baru bayar... semua nya silap saya juga... tapi... tetap juga kecik hati disebabkan RM20...

24 Comment (s):

  1. aduhai sha..baru lepas baca n3 psl kena maki tadi, ini..malu pulak..aduhai..dugaan sungguh..bila kelam kabut camni la kan...tak terbayang 'kawan' sha tu mcmana, tak ptt betul RM20 pun tak kasi..hisssh..kwn apakah itu?..mcm dia tak kenal kita jer..Ya Allah..apa2pun len kali beringat tau sha...aduhai..sadis la..huhu..

    ReplyDelete
  2. pedih betul..tak patut betul kawan buat gitu....tapelah sekurang2nye ia bawak pengajaran buat sya dan jue yang baca serta mereka2 yg baca n3 nie...

    ReplyDelete
  3. sabar..ni mmg dugaan tuk sha. insyaallah ade hikmah. ishhh kalau akak panik gak.

    penah g mkn pastu hubby lupe bawak wallet, nk djadikan citer akak pun x bwk purse. hmmmm betapa akak kat kedai tunggu darling balik amik duit

    ReplyDelete
  4. sedihlah baca cite ni. Kdg2 slalu mcm tu lah kan? Bukannya kita takde duit kebetulan pula masa tu ade halangan2 lain..

    ReplyDelete
  5. ummm, bahaya jugak kan mcm ni. tp rasanya kak sha kena prepare gak la, at least hp kan. kita tak tahu bila akan berlaku kecemasan kan. tp yg kes rm20 tuh, ishhhh mungkin dia dgr kaksha ckp nk transfer bila balik rumah tu yg tak bg tu, and x agree nk kena persetujuan boyfren bagai kan. br boyfren kok, kalau suami ok la kan.

    pengajaran jugak buat saya....

    ReplyDelete
  6. rm20 je??/lainlah kalau 20ribu ke kan..hurmmm kawan kawan..

    ReplyDelete
  7. sha, memang ujian sungguh... kita sama tau, suka bawak duit ngam ngam je... mmg dah jd habit... sbb tau, kalau terover budget, ada hubby.... tp, mmg kadang kadang boleh jadi macam kes sha... bila kita kalut dn nak cepat..

    ReplyDelete
  8. alahai mommy!! sedey pulak ibu baca.. dapat bayangkan macam mana mommy kelam kabut waktu 2.. kot yer pun si kawan 2 jgn le rope itu.. hihihihi sabar je lah ye mommy.. warhhhh!!! bestnya nak hias umah baru.. :D

    ReplyDelete
  9. xpe lah sha, mmg payah nak cari kawan time susah..ini semua dugaan ;)

    ReplyDelete
  10. peliklah kan setakat rm20 xkan xbole bg pinjam. tu lah org kate kawan time senang ramai, time susah sume lari...sabar ye..

    ReplyDelete
  11. sedih baca entry ni, serius sedih. kenapa ada kawan macam tu, rm20 bukan banyak. lainla kalau org yg langsung tak dikenali. kalau sha nak tau, kita sentiasa ada buku nota dan senarai barang berserta harganya sekali. heheee. pernah juga bawa calculator sambil mencari barang. takpe sha, pengajaran utk masa depan. zaman sekarang ni dah tak boleh main agak-agak, semua kena tepat jika membuat keputusan. sabar eh.

    ReplyDelete
  12. sabaryer.. kadang2 memang macam tu, bile kesusaahan datang, bertimpa timpa pulak datang, dengan kawan tak boleh tolong.. err itu tak tau la nak cakap ape.. kalau kite berfikiran positif, mungkin dia pun tak ada rm20 mase tu..

    ReplyDelete
  13. saya pun pernah melalui insiden begini tapi dengan muka yg dah terasa panas terpaksa return beberapa barang..huhu..lepas tu kalau g shopping mesti tunggu hubby ada baru gerak ke kaunter bayaran...

    ReplyDelete
  14. alahaii mmg berdebar klu x cukup duit..xpe la sha next time get ready cash lbh sket..jgn bwk ngam2 eh..bkn semua org nk tlg kita hatta singgit pon nk kemut kan..

    ReplyDelete
  15. alamak...
    siannyer...
    takpe laaa... sebagai peringatan utk tak ulang kesilapan...
    dan sebagai peringat utk kite tolong orang yang betul² berada dalam kesusahan...

    ReplyDelete
  16. nice blog. nanti nak mintak awk buat makeover kat blog saya.:)

    Set yang lengkap untuk BF mom

    ReplyDelete
  17. tersentuh gak hati deqlis membacanya...

    selalu silent reader je..:-)

    klu saya pun pasti terasa...sedangkan org yg tak kenai kita pun sanggup pinjamkan duit, apetah lagi org kenai yg tak sudi tolong...sy faham sangat keadaan akak masa tue...

    ReplyDelete
  18. alahai.. kalo huda pn mesti akn kecik hati juga.. xpelah kak, len kali leh hati2.. n kalo leh dgn hubby sekali.. apa2 yg terjadi dia ttp ad di sisi.. sabarje lah ye.. anggap je x brp nk bertuah haritu.. chill k.. :)

    ReplyDelete
  19. rambut sama hitam...tapi takpe..setiap perbuatan pasti ada balasan..harini hari kita..esok2 kitak taktau pulakkan...kadang2 jadi pengajaran buat kita..lebih berhati2 di lain masa dalam memilih kawan..kawan tengok kita senang..suma nak rapat..kalau susah hampessss...:)

    ReplyDelete
  20. alahai..akak pulak yg berdebar2 baca cerita sha ni..kalo kena kat akak pun akak keshik hati..pinjam 20 je..bukan tak bayar balik...ingat kita pengemis ke...huhuhu....

    tapi takpe, dr kejadian mcm ni lah kita leh belajar sesuatu kan...baik di pihak sya...maupun org lain... t'tg sikap org lain tu kita mmg takleh nk ubah lah....tp pengajaranyaa lain kali kita kena hati2 dan jgn amek mudah setiap perkara....

    lepas ni pi lah buat kad bank...apa2 jadi susah nnti takde kad sendiri ni....

    ReplyDelete
  21. sedihnya kak.. :(
    tu kawan tu, yg buat camtu.. hmmm...
    esok2 kalo dia mntk tlg kat akak, akak xpayah perli, akak pannnndang je bf die yg KEREK tu.. HUH!

    ReplyDelete
  22. wah. dah beli rumah baru... congrats..! blog pun dah kemas sikit yek...

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™